سامسونگ نمایشگر های اصلی نسل بعدی آیفون را تامین می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش The Elec، سامسونگ منبع انحصاری نمایشگر های LTPO OLED برای نسل آینده آیفون 13 خواهد بود. این پنل ها در دو مدل پرو استفاده خواهند شد و با سرعت 120 هرتز کار خواهند کرد.

سامسونگ نمایشگر های اصلی نسل بعدی آیفون را تامین می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پنل های LTPO نسبت به نمونه های LTPS خود از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند. یک مزیت اصلی این است که آن ها می توانند بدون سخت افزار اضافی از نرخ تازه سازی تطبیقی برخوردار باشند. آیفون 13 با استفاده از پنل های LTPS قدیمی ادامه خواهد داد، که احتمالاً به این معنی است که آن ها تا یک سال دیگر 60 هرتزی باقی می مانند.

این امر در سال 2022 تغییر خواهد نمود، زیرا گفته می گردد که اپل میخواهد تنها از LTPO OLED برای هر چهار مدل آیفون 14 استفاده کند. در آن موقع، این شرکت باید بتواند از LG Display به عنوان منبع دوم پنل استفاده کند تا وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد.

اما در حال حاضر فقط سامسونگ ظرفیت کافی برای تأمین سهمیه های امسال اپل را دارد. این شرکت در حال برنامه ریزی برای فراوری ماهانه 60 هزار پنل در خط A3 خود است. برای مقایسه، خط E6 ال جی می تواند فقط 5 هزار پنل در ماه ارائه دهد، اگرچه میخواهد قبل از سرانجام امسال این تعداد را به 25 هزار پنل افزایش دهد.

فراوری پنل های LTPO زمان بیشتری می برد، زیرا این فناوری احتیاج به افزودن یک لایه مخصوص دارد که این امر فراوری آن ها را سختتر و گرانتر نیز می نماید و البته گفته می گردد صرفه جویی در مصرف برق 5-15 ٪ ارزش آن را دارد. گرچه هرگز به طور رسمی تأیید نشد، اما ادعا می گردد که اپل می خواست 5G و 120 هرتز را در نسل آیفون 12 گنجانده باشد، اما بودجه برق تنها برای یک مورد بود و با اتصال نسل بعدی نیز همراه بود و LTPO اجازه می دهد تا نمایشگر با سرعت 120 هرتز بدون از بین رفتن باتری کار کند.

LTPO توسط اپل توسعه داده شد و برای اولین بار در ساعت های سری 4 استفاده شد (که می تواند نمایشگر آن را به میزان 1 هرتز کاهش دهد تا باتری شما را ذخیره کند) گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ اولین تلفنی بود که از پنل LTPO استفاده می نماید و شایعات حاکی از آن است که سری S21 آینده نیز از این فناوری استفاده خواهد نمود.

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: انتخاب
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128228

به "سامسونگ نمایشگر های اصلی نسل بعدی آیفون را تامین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ نمایشگر های اصلی نسل بعدی آیفون را تامین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید