صندوق حمایت از پژوهشگران کشور 32 هزار هیئت علمی دارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نصرت الله ضرغام عصر یکشنبه در حضور پژوهشگران زنجان در دانشگاه زنجان افزو: 62 هزار هیئت علمی در کشور وجود دارد که باید با صندوق حمایت از پژوهشگران آشنا شده و در ارتباط باشند.

صندوق حمایت از پژوهشگران کشور 32 هزار هیئت علمی دارد

وی با اشاره به اقدامات این صندوق گفت: اززمان تاسیس این صندوق از پژوهشگران حمایت مادی و معنوی شده و پژوهشگرانی که شناسایی می شوند در همایش ها شرکت می نمایند و کرسی های پژوهشی در اختیار آنان قرار می گیرد.

ضرغام خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران تنها به پژوهشگران تهران تعلق ندارد و همه پژوهشگران کشور باید از توان ما بهره بگیرند و برای این امر باید اطلاع رسانی به خوبی انجام گردد و به این منظور به استان ها سفر می کنیم تا این صندوق را به پژوهشگران معرفی کنیم تا فعالیت های ما توازن پیدا کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران توضیح داد: از زمان فعالیت این صندوق 348 مقاله در مجلات معتبر جهان چاپ شده همچنین کتاب چاپ شده و این فعالیت ادامه پیدا می نماید و هدف ما تبدیل علم به ثروت است و ما باید پژوهشگرانی داشته باشیم که بتوانند علم را به ثروت تبدیل نموده و موجب رشد و شکوفایی کشور شوند تا کشور تنها به نفت وابسته نباشد چون فروش نفت همواره وابسته به نوسانات سیاسی بوده است.

وی تاکید نمود: نفت و سایر منابع طبیعی نمی تواند به اندازه نیروی انسانی برای یک کشور قدرت آفرینی کند و برای تحقق این امر باید دانش داشته باشد که قابل ارائه در خارج از کشور باشد و به صورت سرمایه به کشور بازگردد و جز این راه دیگری نیست.

ضرغام با اشاره به قدرت علمی کشور اعلام کرد: ایران یک درصد از جمعیت کل جهان را دارد و 1/6 درصد از فراوری علم جهان دارد و باید فراوریات علمی ما بتواند ثروت ایجاد کند.

وی گفت: هدف ما ساخت یک کشو الگو و نمونه است و این اتفاق زمانی می افتد که ضعف ها و کاستی ها را بشناسیم و با ظرفیت های موجود عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

ضرغام گفت: باید فرآیندها به درستی ترسیم شوند و آموزش بر پایه پژوهش باشد و در این صورت دانشجویان نیازهای کارشناسی را تامین نمایند و خوشبختانه ظرفیت های کشور بسیار خوب است و استعدادهای ارزشمندی به بنیاد ملی نخبگان معرفی شده و باید این استعدادها در سایر کشور ها هم شناسای و جذب شوند.

وی درباره صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: این صندوق 13 کارگروه در رشته های مختلف دارد و 8 تا 12 نفر عضو دارد که مدت این عضویت دو ساله است.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86855

به "صندوق حمایت از پژوهشگران کشور 32 هزار هیئت علمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق حمایت از پژوهشگران کشور 32 هزار هیئت علمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید