نقش دانشگاه ها در حال ناخوش فرهنگ

به گزارش مجله سرگرمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: مسایل فرهنگی نگران کننده است و به طور کلی فرهنگ کشور حال خوشی ندارد ولی کانون های فرهنگی سرمایه آفرین و امیدبخش هستند.

نقش دانشگاه ها در حال ناخوش فرهنگ

به گزارش خبرنگاران، مراسم اختتامیه جشنواره رویش امروز (سه شنبه،19 آذرماه) با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی، روسای دانشکده ها و معاونان دانشگاه علم و فرهنگ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ، در مراسم اختتامیه جشنواره رویش ضمن تاکید بر صندلی دانشگاه در ارتقاء فرهنگی جامعه گفت : در حال حاضر نگرانی های مهمی در حوزه فرهنگ وجود دارد و قطعا فرهنگ و مسائل فرهنگی برای مردم ما اهمیت زیادی دارد و انتظارات فرهنگی آنها با توجه به تاریخ و هویت غنی فرهنگی کشورمان زیاد است و حق مردم ما هم همین است.

دکتر سید سعید هاشمی اضافه نمود: بخشی از پایه های فرهنگی جامعه بر مبنای فعالیت های فرهنگی دانشجویان گذاشته می شود. پس می توان گفت که اگر حال فرهنگی جامعه خوب نیست شاید بخشی از آن به دانشگاه باز می شود.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: علم و دانش و میزان گرایش دانشجویان به این حوزه ها شاخص اصلی هویت دانشجویی را شکل می دهد ولی باید توجه داشت که هویت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان نیز اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه نمود: فعالیت های فرهنگی در جهت تبدیل دارایی های فکری به ثروت گام برمی دارد و ظهور و بروز خلاقیت های فردی در قالب کارهای گروهی فرهنگی انجام می شود و منجر به مهارت های اجتماعی، فرهنگی و فردی می شود.

هاشمی با تاکید بر لزوم ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای دانشجویان گفت: بسترهای مناسبی در دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده تا بتوانند مهارت های اجتماعی و فرهنگی و مهارت های زندگی را تمرین نمایند و انتظار داریم این بسترها به توسعه فرهنگی بیانجامد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه نمود: کانون های فرهنگی هویت ساز و اثرگذار هستند و به زندگی اجتماعی دانشجویان معنا می بخشد. جشنواره رویش دانشگاه علم و فرهنگ نیز یکی از دستاوردهای گروهی دانشجویان فعال در کانون ها و انجمن های دانشجویی فرهنگی این دانشگاه است.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، هاشمی گفت: خوشحالم که هشتمین دوره جشنواره رویش با این شور و حال دانشجویی شکل گرفته و 463 اثر به این جشنواره ارسال شده است و این رشد کمی وکیفی اهمیت زیادی دارد و برای ما بسیار ارزشمند است.

teroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63050

به "نقش دانشگاه ها در حال ناخوش فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دانشگاه ها در حال ناخوش فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید