کپی و پیست بین اندروید و ویندوز ممکن شد

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت SwiftKey که یکی از برترین اپلیکیشن ها برای تایپ به شمار میرود به تازگی به قابلیت همگام سازی کپی و پیست بین اندروید و ویندوز مجهز شده است.

کپی و پیست بین اندروید و ویندوز ممکن شد

مایکروسافت SwiftKey اگر برترین اپلیکیشن تایپ نباشد، قطعا یکی از برترین هاست چرا که شرکت آمریکایی آن را به قابلیت های فوق العاده زیادی مجهز نموده است. در واقع نمی توان این اپلیکیشن را یک صفحه کلید معمولی خطاب کرد، فقط کافی است آن را نصب کنید تا متوجه شوید تا چه مقدار ابزار و قابلیت های گوناگون را برای تایپ در اختیار شما قرار می دهد.

این اپلیکیشن اکنون برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است و بسیاری از کاربران هم از عملکرد آن راضی هستند اما ظاهرا مایکروسافت قابلیت تازهی را به SwiftKey اضافه نموده که به آن اجازه می دهد آنچه را که در اندروید یا ویندوز کپی کرد، در دستگاه دیگر پیست کند. این یعنی اگر گوشی اندرویدی شما از SwiftKey به عنوان صفحه کلید پیش فرض استفاده می نماید از امروز قادر خواهید بود هر متنی را که روی ویندوز کپی کردید در گوشی خود پیست کنید.

به گزارش وب سایت MSPoweruser، این قابلیت که تحت عنوان Cloud Clipboard شناخته می گردد در تازهترین آپدیت این صفحه کلید به آن اضافه شد. در حال حاضر تازهترین آپدیتی که برای این اپلیکیشن منتشر شده آن را به نسخه 7.9.0.5 به روزرسانی نموده است. البته در ابتدا (در ماه آگوست سال جاری) این آپدیت در نخسه بتای SwiftKey در دسترس بود اما حالا عموم کاربران قادر به استفاده از آن هستند.

در صفحه پشتیبانی از این اپلیکیشن آمده است که چگونه باید از قابلیت تازه یعنی Cloud Clipboard استفاده کرد. اگر به تازگی اقدام به نصب این برنامه نموده اید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که قابلیت تازه به صورت پیش فرض فعال نیست و کاربر باید آن را به صورت دستی فعال کند. بعلاوه برای اینکه بتوانید از Cloud Clipboard بهره ببرید کامپیوتر شما باید ویندوز 10 (از سال 2018) یا تازهتر داشته باشد. علاوه بر این ها باید در ویندوز هم یک سری تنظیمات را برای بهره مندی از این قابلیت فعال کنید که در این مطلب آموزش انجام این کار را به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • برای فعال کردن این قابلیت در اندروید ابتدا به پلی استور رفته و آخرین نسخه از اپلیکیشن SwiftKey را دانلود و نصب کنید.
  • اپلیکیشن را اجرا کنید، تنظیمات دلخواه خود را اعم از تم، زبان دلخواه و چیزهایی از این دست را هم انجام دهید.
  • بعد از انجام این کار وارد صفحه تنظیمات اپلیکیشن شده و گزینه Rich input و سپس Clipboard را انتخاب کنید.
  • در صفحه تازهی که برایتان به نمایش در می آید، عبارت Sync clipboard history to the cloud را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این عبارت SwiftKey از شما می خواهد تا به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوید.
  • بعد از اینکه این فرایند به اتمام رسید، کار شما با تنظیمات SwiftKey در گوشی هم به اتمام می رسد.

حال می پردازیم به انجام تنظیمات مربوطه در سیستم عامل ویندوز.

  • تنظیمات ویندوز را باز و عبارت Clipboard را در بخش جست و جو وارد کنید.
  • در بین گزینه های به نمایش درآمده، Clipboard Settings را انتخاب کنید.
  • در این صفحه همان طور که در تصویر بالا هم می توانید مشاهده کنید، باید تیک گزینه Clipboard history و سپس Sync across devices را فعال کنید. در این قسمت هم باید وارد حساب کاربری خود شوید تا فرایند همگام سازی بین دستگاه ویندوزی و اندرویدی شما به اتمام برسد.

صفحه پشتیبانی SwiftKey بعلاوه به این نکته اشاره می نماید که Cloud Clipboard آخرین چیزی را که در کپی کردید برای شما به نمایش می گذارد و بعد از یک ساعت به طور کلی حافظه کلیپ برد را پاک می نماید. آخرین متن کپی شده شما هم در بخش مربوط به پیش بینی کلمات در صفحه کلید به نمایش در می آید و به کاربر اجازه می دهد به سرعت آن را در متن خود در گوشی پیست کند.

اگر هم در رابطه با امنیت این قابلیت نگرانی هایی دارید باید بگوییم طبق توضیحات خود برنامه تاریخچه کلیپ برد رمزنگاری شده است و هیچ چیزی هم در دیتاسنترهای اپلیکیشن ذخیره نمی گردد. بنابراین اگرچه تمام این فرایند به وسیله Cloud صورت می گیرد اما هیچ داده ای برای شخص دیگر به نمایش در نمی آید و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. حال تا چه مقدار می توان به این گفته ها اعتماد کرد مسأله ای است که از آن بی اطلاعیم.

مایکروسافت از سال 2017 ایده کلیپ برد را در فکر خود داشت و اگر دقت نموده باشید در ویندوزهای قدیمی تر شاهد چنین قابلیتی نبودیم. اما به مرور زمان این امکان به ویندوزها اضافه شد و یکی از کاربردی ترین قابلیت های این سیستم عامل و به صورت کلی دستگاه های مختلف را تشکیل می دهد. متأسفانه در حال حاضر قابلیت SwiftKey فقط امکان همگام سازی بین دستگاه های اندروید و ویندوز را می دهد و در صفحه پشتیبانی آن هم چیزی از iOS گفته نشده است. باید منتظر ماند و دید چه زمانی کاربران گوشی های آیفون که از این صفحه کلید به عنوان صفحه کلید پیش فرض خود استفاده می نمایند می توانند از این قابلیت فوق العاده کاربردی بهره مند شوند.

منبع: The Verge

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164073

به "کپی و پیست بین اندروید و ویندوز ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپی و پیست بین اندروید و ویندوز ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید