AMD مشکل کند شدن پردازنده های رایزن در ویندوز 11 را به زودی حل می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سیستم هایی که پردازنده های رایزن دارند با نصب ویندوز 11 دچار مشکل می شوند. AMD اما به تازگی ضمن تأیید این خبر اعلام نمود در پی راه حلی برای آن است و همین ماه هم آن را عرضه می نماید.

AMD مشکل کند شدن پردازنده های رایزن در ویندوز 11 را به زودی حل می نماید

ویندوز 11 جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز به شمار میرود که به تازگی به وسیله مایکروسافت عرضه شده است. این سیستم عامل قابلیت های ظاهری و نرم افزاری بسیار زیادی دارد و از خیلی جهات به نسبت ویندوز قبلی فرق دارد. اما مشکل اینجاست که هر سیستمی با هر مشخصات قادر به پشتیبانی از آن نیست و باید سوا از مشخصات سخت افزاری، یک سری قابلیت های دیگر را هم برای بهره مندی درست از ویندوز 11 در اختیار داشت.

مسئله ای که به تازگی بسیاری از کاربران با آن روبرو شده اند، کند شدن پردازنده است. یعنی در واقع از مرحله پشتیبانی کردن یا نکردن گذشته و به جایی رسیده اند که با وجود اجرای صحیح و بدون مشکل ویندوز، پردازنده در اجرای یک سری از اپلیکیشن های خاص کند می شود. AMD در بیانیه ای علت اصلی این موضوع را افزایش محسوس زمان تأخیر حافظه کش سطح سوم گفت و گفت این افزایش به قدری هست که شاید در اجرای برهی از بازی ها، عملکرد پردازنده تا 15 درصد افت داشته باشد.

در اجرای اپلیکیشن هایی هم که با همین مشکل دست و پنجه نرم می نمایند، عملکرد پردازنده نهایتا 3 الی 5 درصد افت پیدا می نماید ولی در اجرای بازی ها، به خصوص بازی های eSport، این افت عملکرد بیشتر محسوس است. این مشکل اما به قابلیت preferred core بر می شود که اجازه می دهد سیستم از سریع ترین تک هسته موجود برای انجام کارها استفاده کند که گویا در عملکرد آن با نصب ویندوز 11 مسئله ای به وجود می آید.

AMD در رابطه با این مشکل دوم چیز خاصی نگفت اما گفت که از مشکل پردازنده های رایزن بعد از نصب ویندوز 11 کاملا مطلع است. طبق گفته های این شرکت، مشکل یادشده در پردازنده هایی با بیش از 8 هسته سخت افزاری و توان 65 وات، بیشتر خود را نشان می دهد که شامل بسیاری از پردازنده های رایزن می شود. البته پردازنده هایی نظیر رایزن 5 3600X و رایزن 5 5600X کمترین گزارش مشکل را داشته اند. بعلاوه لپ تاپ هایی هم که از پردازنده های رایزن بهره می برند تا به امروز هیچ مسئله ای با ویندوز 11 نداشته اند.

با این حال در بیانیه AMD، دیدیم که شرکت اطمینان داد با همکاری مایکروسافت روی این مشکل مشغول کار است تا بتواند راه حلی را به صورت یک آپدیت نرم افزاری برای کاربران ارسال کند. این طور که به نظر می رسد، اولین بسته حاوی حل مشکل در غالب آپدیت ویندوز به دست کاربران می رسد در حالی که بسته دوم به صورت آپدیت نرم افزاری، در همین ماه منتشر می شود. این یعنی برای دریافت دومین آپدیت باید وب سایت AMD را برای وجود آپدیت چک کنید یا اینکه آن را دانلود و به صورت دستی نصب کنید.

منبع: Engadget

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161664

به "AMD مشکل کند شدن پردازنده های رایزن در ویندوز 11 را به زودی حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD مشکل کند شدن پردازنده های رایزن در ویندوز 11 را به زودی حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید