از سیاست بازی در فعالیت های فرهنگی اجتناب کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: هدف ما ساختن آینده بهتر دانشجویان است و باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی طرفی در کارهای ما رایج و حاکم گردد و از سیاست بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

از سیاست بازی در فعالیت های فرهنگی اجتناب کنیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر محمدرضا فراهانی معاون پیشین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که با شفافیت و خلاقیت فعالیت های فرهنگی تاثیرگذاری انجام دادند ، گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی از دغدغه مندترین مدیران دانشگاهی هستند که با صداقت فعالیت می نمایند. در این معاونت زحمات زیادی کشیده شده است و من وارث معاونانی هستم که خون دل خوردند تا این معاونت به صندلی فعلی رسیده است.

او ادامه داد: خود را نماینده معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور می دانم و احتیاج به همدلی و همراهی شما دارم. سیاست های ما ادامه همان اصول قبلی است . امیدوارم نقش معاونان در دانشگاه ها پررنگ تر گردد چون در خط مقدم قرار دارند و با دانشجویان در ارتباط مستقیم هستند. معاونان دانشجویی باید با تشکیل کارگروه و جلسات آمایشی برطبق آیین نامه ها عمل نموده و دانشجویان را در بستر امور به طور مستقیم قرار داده و از مشارکت آنها بهره ببرند. خوشبختانه در آیین نامه ها که مبنای عمل ماست این ظرفیت دیده شده است و کافی است اقدام عملی مناسبی انجام پذیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه نمود: هدف ما ساختن آینده بهتر دانشجویان است و باید فارغ از گرایشات سیاسی به عنوان معاون فرهنگی فعالیت کنیم و بی طرفی در کارهای ما رایج و حاکم گردد و از سیاست بازی در فعالیت فرهنگی اجتناب کنیم.

لاری با تأکید بر این که کسی که در دولت تدبیر و امید سمتی دارد باید به دموکراسی پایبند باشد و با حداکثر بی طرفی رفتار کند، توضیح داد: یکی از سیاست های من فعالیت مشترک و همدلی با دانشجویان و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: لازمه کار در معاونت فرهنگی سعه صدر و صبوری است چرا که در این مسند با افکار مختلف و دانشجویان متفاوتی سروکار داریم و تنها با پیش دریافت روش صبوری در روبرو با آن ها به نتیجه مطلوب می رسیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تعقل گرایی، اخلاق و معنویت را لازمه فعالیت در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانست و توضیح داد: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که به اخلاق و معنویت بیش از پیش احتیاج داریم. معاونت های فرهنگی و دانشجویی متولی اصلی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی دورن دانشگاه است و باید توجه کنیم که ما معاونت فرهنگی و دانشجویی کل دانشگاهیان هستیم.

به گزارش مفدا، لاری در سرانجام اعلام نمود: با توجه به بحران های پیشامده در جامعه جای پرداختن به سبک زندگی اسلامی در تصمیم گیری های کلان خالی است. ما در جامعه ایرانی بین مدرنتیه و سنت مرتب دچار چالش هستیم. برای همین ضروری است که باتوجه به بیانیه گام دوم رهبری توجه بیشتری به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم. ما باید علی رغم تنگناها ناامید نشویم و از دل و جان فعال باشیم. همه باید در برهه حساس کنونی برای جذب منابع و افزایش بهره وری کوشش کنیم. در این جهت ضروری است گذشته را برای پیشرفت نقد کنیم. نقاط قوت را چراغ راه خود نموده و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33297

به "از سیاست بازی در فعالیت های فرهنگی اجتناب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیاست بازی در فعالیت های فرهنگی اجتناب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید