اسبقیان: وزارت ورزش تصمیمی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نگرفته است، نظر وزیر ثبات مدیریت در فدراسیون هاست

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت و جوانان گفت: تجهیزات مربوط به برگزاری الکترونیکی انتخابات نصب شده، اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

اسبقیان: وزارت ورزش تصمیمی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نگرفته است، نظر وزیر ثبات مدیریت در فدراسیون هاست

به گزارش خبرنگاران، محمدشروین اسبقیان درباره تعویق زمان برگزاری بعضی انتخابات فدراسیون ها گفت: سیاست وزارت ورزش و شخص مسعود سلطانی فر و همچنین داورزنی بر این بوده که ثبات مدیریت در فدراسیون ها حاکم گردد. از روزی هم که معاونت قهرمانی عهده دار این موضوع شد، در دو سال گذشته با سرعت انتخابات را برگزار کردیم. فرآیند برگزاری انتخابات این است که از نامزدهای ریاست پس از تایید مدیریت، استعلام لازم را می گیریم. بعضاً برای آنکه حقی ضایع نگردد، فرآیند طولانی می گردد. این طولانی شدن باعث تعویق در انتخابات می گردد و این دست وزارت ورزش نیست. در واقع باید نتیجه استعلام ها را بگیریم. تعویق انتخابات با هماهنگی نهادهای نظارتی است.

وی با اشاره به حضور طولانی مدت سرپرست در بعضی فدراسیون ها از جمله والیبال گفت: مسابقات مهمی همچون لیگ ملت ها را داشتیم که باید تیم ملی برای کسب موفقیت به میدان می رفت. طبیعی است که اگر سرپرست فعلی بخواهد در انتخابات ثبت نام کند، باید استعفا کند و سرپرست جدید به جای او بیاید. برای والیبال پس از لیگ ملت ها ثبت نام را آغاز می کنیم و زمان انتخابات نیز اعلام می گردد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت و جوانان در ادامه گفت وگو با برنامه تلویزیونی رکورد از شبکه سه سیما، درباره برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری به صورت الکترونیکی بیان کرد: موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات وزنه برداری از سوی هیچ مقام مسئولی در وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است. در واقع اگر قرار باشد انتخابات الکترونیکی برگزار گردد، باید کارشناسی و راستی آزمایی صورت بگیرد که که این کار انجام نشده است.

اسبقیان ادامه داد: تجهیزات مربوط به برگزاری الکترونیکی انتخابات نصب شده، اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است. قطعاً باید این کار ابتدا در مجامع عمومی فدراسیون ها انجام گردد تا صحت و درستی انجام آن مورد تایید قرار بگیرد و پس از آن از انتخابات فدراسیون ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: وزارت ورزش همه کوشش خود را می نماید که عدالت را رعایت کند. سیاست وزارت ورزش این است که سمت هیچ کاندیدایی نباشد و برگزاری انتخابات بر اساس عدالت باشد. بر همین اساس با توجه به اینکه نامزدهای مختلفی حضور دارند و شائبه طرفداری هم پیش نیاید، قرار بر آن شده که یک سرپرست بی طرف منصوب گردد و هیچ نامزدی در انتخابات ذینفع نباشد. در واقع قرار شده که فدراسیون ها با سرپرستِ بی طرف اداره شوند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت و جوانان با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی در 26 تیر ماه، درباره عدم اعلام صلاحیت بعضی از نامزدهای ریاست این فدراسیون گفت: نظر قطعی درباره صلاحیت ها را در دست نداریم. وزارت ورزش هم تاریخ انتخابات را اعلام نمود و هر کسی که صلاحیت داشته باشد، در آن شرکت می نماید. هیچ ابلاغی به ما درباره رد صلاحیت هیچ فردی صورت نگرفته است. در گذشته این سابقه وجود داشته که صلاحیت بعضی نامزدها در فاصله 2 روز تا انتخابات آمده است. حتی در انتخابات مجلس هم چنین موضوعی وجود داشته است. به هر حال باید در بعضی موارد مصلحت را در نظر گرفت.

اسبقیان گفت: هم وزنه برداری و هم کشتی برنامه های خود را انجام می دهند و تیم ها و ورزشکاران نیز به مسابقات می روند. ما نباید فقط بخش خالی لیوان را نگاه کنیم. وزارت ورزش هیچ فدراسیونی را بلاتکلیف نمی گذارد. این موفقیت ها نشانه آن است که وزارت ورزش بی تفاوت نیست، ولی باید ملاحظات درونی و بیرونی را در نظر گرفت.

وی در سرانجام درباره سفر افشین داوری همراه تیم ملی والیبال به آمریکا برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت ها گفت: سرپرست فدراسیون اختیارات کامل یک رئیس را دارد. انتظار داریم که موفقیت های اخیر دیده گردد. همچنین اعلام می کنم که وزارت ورزش هیچ گزینه ای در انتخابات فدراسیون ها ندارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30669

به "اسبقیان: وزارت ورزش تصمیمی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نگرفته است، نظر وزیر ثبات مدیریت در فدراسیون هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسبقیان: وزارت ورزش تصمیمی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نگرفته است، نظر وزیر ثبات مدیریت در فدراسیون هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید