تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان اعتراض خود را به کاستی های آموزش مجازی اعلام کردند

به گزارش مجله سرگرمی، تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان در نامه ای به مسئولان دانشگاه، اعتراض خود را در مورد کاستی های آموزش مجازی اعلام نموده و راه چاره هایی ارائه دادند.

تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان اعتراض خود را به کاستی های آموزش مجازی اعلام کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان در نامه ای به مسئولین دانشگاه، اعتراض خود را در خصوص کاستی های آموزش مجازی اعلام نموده و راهکارهایی ارائه دادند.

متن نامه به توضیح زیر است:

باتوجه به شیوع کرونا در کشور و تصمیم های متناقص و هیجانی وزارت علوم و مسئولین آموزش کشور، ناممکن بودن شکل گیری آموزش مجازی با کیفیت برابر در کشور و احتمال بازگشایی زود هنگام کلاس های درس دانشگاه ها، شورای صنفی دانشگاه سمنان ضمن محکوم کردن قاطعانه ناهماهنگی های نهادی، ناتوانی وزارت علوم در مدیریت یکپارچه بحران، برطرف تکلیف از خود و تفویض مبهم تصمیمات به دانشگاه ها، مواضع نهایی خود را به توضیح ذیل به اطلاع دانشجویان و مسئولین امر در دانشگاه می رساند:

1) همه دما امیدوار به کنترل و سرانجام سریع و قطعی بیماری در کل کشور هستیم، اما هرگونه اعلام بازگشایی زود هنگام دانشگاه تا قبل از کنترل کامل اپیدمی، از نظر ما فاقد اعتبار است. و چنانچه تشخیص داده گردد، جان یک دانشجو و هر یک از کارگران و کارکنان شریف دانشگاه ممکن است به خطر بیفتند. این بازگشایی امری ناصواب و باطل است.

2) اعلام آموزش مجازی به عنوان راهکار یگانه و قطعی در شرایط کنونی را تصمیمی از پیش شکست خورده می دانیم؛ بر پایه ارزیابی اجرا شده توسط شورای صنفی در خصوص امکانات و زیرساخت های موجود در دانشگاه و همچنین نتایج عموم نظرسنجی های اجرا شده از دانشجویان اجرای چنین ایده ای قطعا به صورت ناعادلانه و بی کیفیت خواهد بود، موجب تشدید تبعیض آموزشی و شکاف طبقاتی خواهد شد. ولی می توان در راستای بهبود آن اقداماتی انجام داد.

3) بهتر است اساتید به همراه تشکیل کلاس های آنلاین، فایل ضبط شده کلاس ها را در اختیار دانشجویان قرار دهند و با تشکیل گروه هایی در فضای مجازی به عنوان مکمل کلاس به سوالات دانشجویان پاسخ بدهند.

4) ارائه برنامه ای دقیق جهت چگونگی برگزار نمودن دروس کارگاهی و آزمایشگاهی به ویژه برای دانشجویان سال آخر.

5) ارائه دستور العمل جدید و تعیین درباره زمان امتحانانت سرانجام ترم.

6) باتوجه به عدم اطلاع رسانی برخی از اساتید و تشکیل نشدن کلاس های غیرحضوری آنها و یا مرتب نبودن برخی از کلاس ها و سردرگمی دانشجویان درخواست می گردد که معاونت آموزشی نظارت خود را بیشتر بفرمایند.

7) دانشجویانی که اعزام به سربازی آنها قطعی شده است و مجبور به سرانجام دوره تحصیلی خود هستند باید به صورت معرفی به استاد امکان گذراندن واحدهای تحصیلی خود را پیدا نمایند.

8) چناچه که شرایط به گونه ای رقم خورد که جا به جایی ترم تحصیلی ناگزیر باشد و برای بازه تابستان تمدید گردد، استدعا داریم سریع تر اطلاع رسانی گردد تا موضوع کارآموزی ها و ترم تابستانه آنالیز گردد. اضافه شدن یک ماه به طول این ترم در صورت موافقت حداکثری دانشجویان دانشگاه پیشنهاد ما به مسئولین محترم می باشد.

باید ذکر کنیم که تصمیم گیری در خصوص چگونگی روبرو با ترم تحصیلی 98-99 نمی تواند به صورت تجویزی و دستوری از جانب مسئولین کشور و مقامات آموزشی باشد و باید نظر متخصصین علوم پزشکی و عموم دانشجویان به وسیله نمایندگان آنها در شورای صنفی دانشجویی اعمال گردد.

درآخر موکدا تاکید می کنیم، حفظ جان و سلامت دانشجو، کارگران و کارمندان شریف دانشگاه و نیز حفظ آنان از تضرر اقتصادی، امری غیر قابل چانه زنی است و شورای صنفی بی هیچ تردیدی نسبت به حفظ جان و مال ذی نفعان خود کوشا و ساعی خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82466

به "تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان اعتراض خود را به کاستی های آموزش مجازی اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان اعتراض خود را به کاستی های آموزش مجازی اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید